HỌC VIÊN ƯU TÚ – BẢNG VÀNG DANH DỰ
ĐĂNG NHẬP ĐỂ XEM KẾT QUẢ
| MODULE 1: MODULES, PACKAGES, AND PIP | |
| 1 | Module introduction |
| 2 | Python Module: Math, Random, Platform |
| 3 | Module and Package |
| 4 | Python Package Installer |
| 5 | Module 1 Quiz – Test |
| MODULE 2: STRINGS, STRING AND LIST METHODS, AND EXCEPTIONS | |
| 1 | Character, Strings, Computer |
| 2 | The nature of strings in Python |
| 3 | String methods |
| 4 | Strings in action list methods |
| 5 | Error – The Programmer’s daily bread |
| 6 | The hierarchy of exceptions |
| 7 | Useful exception |
| 8 | Module 2 Quiz – Test |
| MODULE 3: OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING | |
| 1 | The foundaton of OOP (classes, objects, attributes) |
| 2 | Stack: The procedural vs OOP approach |
| 3 | Properties (instance variables, class variables, attributes) |
| 4 | Methods (Class and Object methods, constructors, parameters, Properties) |
| 5 | Inheritance (Function methods, class hierarchies, polymorphism, composition, single vs multiple inheritance) |
| 6 | The objective nature of Python exceptions |
| 7 | Module 3 Quiz – Test |
| MODULE 4: MISCELLANEOUS | |
| 1 | Generators. iterators and closures |
| 2 | Files (File streams, file processing, diagnosing stream problems) |
| 3 | Processing text and binary files |
| 4 | The OS module – interacting with the operating system |
| 5 | The datetime and time modules – working with date – and time related functions |
| 6 | The Calendar Module – Working with calendar-related functions |
| 7 | Module 4 Quiz – Test |
| MODULE 1: INTRODUCTION TO PYTHON AND COMPUTER PROGRAMMING | |
| 1 | Introduction to programming with Python |
| 2 | Downloading and Installing Python |
| 3 | Module 1 Quiz – Test |
| MODULE 2: DATA TYPES, VARIABLES, BASIC I/O OPERATIONS, AND BASIC OPERATORS | |
| 1 | Hello World |
| 2 | Python Literals |
| 3 | Arithmetic operators & Hierarchy of prorities |
| 4 | Variables – Comments |
| 5 | The input() function and string operators |
| 6 | Module 2 Quiz – Test |
| MODULE 3: BOOLEAN VALUES, CONDITIONAL EXECUTION, LOOPS, LISTS AND LIST PROCESSING, LOGICAL AND BITWISE OPERATIONS | |
| 1 | Comparison operators and conditional execution |
| 2 | Loops |
| 3 | Logic and bit operations in Python |
| 4 | Lists |
| 5 | Sorting simple lists |
| 6 | List processing |
| 7 | Multidimentional arrays |
| 8 | Module 3 Quiz – Test |
| MODULE 4: FUNCTIONS, TUPLES, DICTIONARIES, DATA PROCESSING, AND EXCEPTIONS | |
| 1 | Functions |
| 2 | Function parameters and argument passing |
| 3 | Functions and Scopes |
| 4 | Creating simple functions |
| 5 | Tuples and Dictionaries |
| 6 | Exceptions |
| 7 | Module 4 Quiz – Test |
| Buổi 1: Introduction to JAVA and Basic Java Application |
| Buổi 2: Cấu trúc chương trình JAVA – Cách tạo ra 1 chương trình JAVA theo đúng chuẩn cấu trúc |
| Buổi 3: Biến trong JAVA – Các loại biến và cách sử dụng Biến Số trong JAVA |
| Buổi 4: Các toán tử thông thường – Giá trị boolean trong JAVA |
| Buổi 5: Điều khiển luồng đi của chương trình (Control flow) – Vòng lặp IF ELSE – WHILE DO – FOR |
| Buổi 6: Câu lệnh switch – case – default – MENU lựa chọn |
| Buổi 7: Nested Conditional – Vòng lặp liên kết |
| Buổi 8: OOP trong JAVA _ Khái niệm |
| Buổi 9: Thực hành tại lớp (MINI LAB) |
| Buổi 10: Mảng trong Java (Array) |
| Buổi 11: Class, đối tượng và cấu tử (Class, Instance, Constructor) |
| Buổi 12: Trường (Field) |
| Buổi 13: Phương thức (Method) – Hướng dẫn chọn chủ đề đồ án |
| Buổi 14: Thừa kế trong Java – Hướng dẫn cách thực hiện đồ án |
| Buổi 15: Hướng dẫn tra cứu sử dụng Javadoc |
| Buổi 16: Thuyết trình đồ án giữa kỳ |
| Buổi 17: Ôn tập lại kiến thức java cơ bản – tìm hiểu về Java Swing và các thành phần |
| Buổi 18: Công nghệ Swing -Java Swing và các thành phần (part 1) |
| Buổi 19: Java Swing và các thành phần (part 2) |
| Buổi 20: Lập trình khung Login cơ bản sử dụng giao diện Swing |
| Buổi 21-22: Game tic tac toe (caro) sử dụng Java |
| Buổi 23-24: Calculator with Java Swing |
| Buổi 25-26: Game pacman sử dụng Java Swing |
| Buổi 27-28: Text editor using Java Swing |
| Buổi 29-30: Color selector for Java Swing |
| Buổi 31: Hướng dẫn chủ đề đồ án |
| Buổi 32: Thuyết trình đồ án cuối kỳ |
| 1. Nhập môn HTML |
| 2. Tiêu đề và định dạng văn bản |
| 3. Thẻ form và các thẻ input |
| 4. Kết hợp nhiều loại thẻ thành trang hoàn chỉnh |
| 5. Nhập môn CSS |
| 6. Định dạng CSS theo thuộc tính |
| 7. Định dạng CSS theo thẻ |
| 8. Thiết kế website theo chuẩn responsive |
| 9. Nhập môn Javascript + Triển khai sự kiện chuột và thay đổi giá trị trên form |
| 10. Sự kiện bàn phím và hiệu ứng Biến và hàm |
| 11. Hướng dẫn Đồ án |
| 12. Bảo vệ đồ án |
| 13. Nhập môn Bootstrap |
| 14. Hệ thống Lưới và Responsive |
| 15. Menu and Nav bar |
| 16. Web Template |
| 17. Các dạng Form |
| 18. Các thành phần trên Form |
| 19. Các thành phần phổ biến |
| 20. Các thành phần cơ bản + Kiểu dữ liệu và các toán tử |
| 21. Hàm, sự kiện và biểu thức điều kiện |
| 22. Vòng lặp + Form Validation |
| 23. Hướng dẫn Đồ án |
| 24. Bảo vệ đồ án |
| 1. Cài đặt và sử dụng Python |
| 2. Chương trình đầu tiên cùng python |
| 3. Cấu trúc chương trình python |
| 4. Input – output |
| 5. Cấu trúc rẽ nhánh if – else |
| 6. Cấu trúc vòng lặp for – while |
| 7. Danh sách |
| 8. Luyện tập phối hợp |
| 9. Đồ họa turtle part 1 |
| 10. Đồ họa turtle part 2 |
| 11. Giao đề tài – Hướng dẫn đề tài |
| 12. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
| 1. Ôn tập chương trình basic |
| 2. Từ điển |
| 3. File, JSON |
| 4. Giới thiệu OOP |
| 5. Tkinter 1_Button, layout |
| 6. Tkinter 2_Widget, Menu |
| 7. Ôn tập |
| 8. Image_amazing |
| 9. Giới thiệu AI |
| 10. Viết chương trình ứng dụng |
| 11. Giao đề tài + Hướng dẫn đề tài |
| 12. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
| PHẦN I |
| Tổng quan khóa học |
| Project 1.0: Project Kéo – Búa – Bao |
| Project 2.0: FACE MASK CHECKER |
| Project 3.0: Project AI CHESS |
| PHẦN II |
| Project 4.0: Giới thiệu Project AI Game Con Rắn |
| Project 5.0: Project AI Chatbot |
| Đồ án cuối khóa (Final Project Rehearsal) |
| Thuyết trình đồ án (Final Project Presentation) |
| PHẦN I |
| Bài 1: Nhập môn Scratch – Khối lệnh chuyển động |
| Bài 2: Khối lệnh hiển thị – Khối lệnh âm thanh |
| Bài 3: Khối lệnh sự kiện |
| Bài 4: Khối lệnh điều khiển |
| Bài 5: Các phép toán |
| Bài 6: Khối lệnh cảm biến – Các biến số |
| Bài 7: Lập trình Game hứng táo – Lên ý tưởng Đồ án cuối khoá |
| Bài 8 – 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
| PHẦN II |
| Bài 1: Lập trình game Chạm bóng |
| Bài 2: Lập trình game Tín hiệu giao thông |
| Bài 3: Lập trình game Bảo vệ biển đảo |
| Bài 4: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây |
| Bài 5: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây (tt) |
| Bài 6: Lập trình Hội thoại 2 người |
| Bài 7: Lập trình câu chuyện + tương tác |
| Bài 8: Lập trình Hỏi đáp |
| Bài 9: Lập trình làm Ứng dụng luyện gõ chữ |
| Bài 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
| PHẦN III |
| Bài 1: Lập trình game di chuyển khối |
| Bài 2: Lập trình game Ping pong |
| Bài 3: Lập trình game Rắn săn mồi |
| Bài 4: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ |
| Bài 5: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ (tt) |
| Bài 6: Lập trình máy tính bỏ túi đơn giản |
| Bài 7 – 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
| PHẦN I |
| Bài 1: Tìm hiểu ứng dụng RPG Maker. |
| Bài 2: Tạo bản đồ, sử dụng họa tiết trong thiết kế ứng dụng. |
| Bài 3: Liên kết các bản đồ, vòng lặp. |
| Bài 4: Tạo nhân vật máy (NPC), tạo sự kiện. |
| Bài 5: Tạo bản đồ nâng cao với âm thanh và hoạt ảnh. |
| Bài 6: Tạo bản đồ khởi đầu cho minigame. |
| Bài 7: Tạo hoạt cảnh cho minigame. |
| Bài 8: Tạo đối thoại cho các nhân vật trong ứng dụng. |
| Bài 9: Tạo ra đối thoại có điều kiện. |
| Bài 10: Tạo hệ thống nhiệm vụ và phần thưởng. |
| Bài 11: Tạo ra hoạt cảnh đi kèm nhiệm vụ nhân vật. |
| Bài 12: Tạo sự kiện chuỗi trong minigame. |
| Bài 13: Tạo kế hoạch thực hiện đồ án. |
| Bài 14: Chia sẻ về kế hoạch, thực hiện đồ án tại lớp. |
| Bài 15: Cùng chia sẻ đồ án tại lớp và thuyết trình thử. |
| Bài 16: Các bạn trình bày sản phẩm ứng dụng do mình lập trình. |
| PHẦN II |
| Bài 1: Ôn tập về RPG Maker. |
| Bài 2: Class & Actors & Items trong Database. |
| Bài 3: Attributes và Animations trong Database. |
| Bài 4: Học về Common Events và System. |
| Bài 5: Học các quản lý các tài nguyên của RPG MAKER. |
| Bài 6: Học cách tạo ra nhân vật tự cấu hình. |
| Bài 7: Học về hệ thống vùng (Region) trong RPG Maker. |
| Bài 8: Tạo kịch bản cho các lớp nhân vật. |
| Bài 9: Tạo các cấu hình đặc biệt cho các bản đồ. |
| Bài 10: Học cách tạo ra các sự kiện tự cấu hình. |
| Bài 11: Học cách tạo trigger trong RPG Maker. |
| Bài 12: Học cách cấu hình item. |
| Bài 13: Tạo hoạt cảnh sinh hoạt gia đình trong RPG Maker. |
| Bài 14: Tạo ứng dụng nâng cao. |
| Bài 15: Cùng chia sẻ đồ án tại lớp và thuyết trình thử. |
| Bài 16: Các bạn trình bày sản phẩm ứng dụng do mình lập trình. |
| PHẦN I |
| Bài 1: Tổng quan khóa học – Tìm hiểu về AI |
| Bài 2: Project 01 : Cats and Dogs – Nhận diện hình ảnh chó và mèo |
| Bài 3: Project 02 : Rock & Paper & Scissors – Kéo Búa Bao |
| Bài 4: Project 03 : Face Lock – Khóa Khuôn Mặt |
| Bài 5: Project 03 : Face Lock – Khóa Khuôn Mặt (Phần 2) |
| Bài 6: Project 04 : Emoji Faces – Những khuôn mặt vui nhộn |
| Bài 7: Project 04 : Emoji Faces – Những khuôn mặt vui nhộn (Phần 2) |
| Bài 8: Thực hiện đồ án tại lớp |
| Bài 9: Thuyết trình đồ án giữa khóa |
| PHẦN II |
| Bài 10 : Giới thiệu về nhận diện âm thanh |
| Bài 11 : Project 05 : Mailmax Max – Người đưa thư Max |
| Bài 12 : Project 06 : Secret Code – Mật mã bí ẩn |
| Bài 13: Project 07 : School Library – Thư Viện Thông Minh |
| Bài 14: Project 07 : School Library – Thư Viện Thông Minh (Phần 2) |
| Bài 15 : Project 08 : Tourist Guide – Bản đồ du lịch thông minh |
| Bài 16 : Project 08 : Tourist Guide – Bản đồ du lịch thông minh (Phần 2) |
| Bài 17 : Thực hiện đồ án tại lớp |
| Bài 18 : Thuyết trình đồ án cuối khóa |
| Lesson 1: Introduction to Java and Basic Java Application |
| Lesson 2: Java program structure – How to create a Java Program |
| Lesson 3: Variables in Java – Types and how to use it |
| Lesson 4: Basic operators and operands – Boolean in Java |
| Lesson 5: Basic control flow – IF ELSE – WHILE DO – FOR loops |
| Lesson 6: SWITCH – CASE – DEFAULT and Selective menu creation |
| Lesson 7: Nested Condtional |
| Lesson 8: OOP in Java – Theories and Practices |
| Lesson 9: Minilab 001 – Basic simple GUI |
| Lesson 10: Arrays in Java |
| Lesson 11: Class, Intance and Constructor |
| Lesson 12: Fields in Java |
| Lesson 13: Methods in Java – Final Project Implementations |
| Lesson 14: Inheritance in Java – Final Project Implementations |
| Lesson 15: How to use Javadoc |
| Lesson 16: Mid-term Project Implementations |
| Lesson 1: Review basic Java – Learn about Java Swing and its components |
| Lesson 2: Swing Technology -Java Swing and its components (part 1) |
| Lesson 3: Java Swing and its components (part 2) |
| Lesson 4: Basic Login framework programming using Swing interface |
| Lesson 5-6: TIC – TAC – TOE using Java |
| Lesson 7-8: Calculator with Java Swing |
| Lesson 9-10: Game pacman using Java Swing |
| Lesson 11-12: Text editor using Java Swing |
| Lesson 13-14: Color selector for Java Swing |
| Lesson 15: Guidance to project topics |
| Lesson 16: Presentation of the final project |
| Lesson 1: Introduction to android |
| Lesson 2: Form formatting and page layout |
| Lesson 3: Manipulating elements |
| Lesson 4: Control operations |
| Lesson 5: Introduction to Java |
| Lesson 6: Common controls in Java |
| Lesson 7: Manipulating forms |
| Lesson 8: Input forms |
| Lesson 9: Completion of form manipulation combining multiple elements |
| Lesson 10: Implement clauses, loops in JAVA |
| Lesson 11: Introduction + familiarization & Install + deploy IOT applications |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Get acquainted with RPG MAKER |
| Lesson 2: Terrain and Interaction |
| Lesson 3: Transfer and Link |
| Lesson 4: Friends around us |
| Lesson 5: The Village (Practice creating map) |
| Lesson 6: Starting point (Create a starting point for a game) |
| Lesson 7: Practice 1 (Scenario creation) |
| Lesson 8: Conversations (Makes NPCs talk) |
| Lesson 9: Let’s trade (Transactions in RPG MAKER) |
| Lesson 10: Missions and Rewards |
| Lesson 11: Practice 2 (Event creation) |
| Lesson 12: Adventure (Combination of Events) |
| Lesson 13: A Big World 1 (Create your own game) |
| Lesson 14: A Big World 2 (Create your own game) |
| Lesson 15: Project Guidances and Implementations |
| Lesson 16: Final Project Presentation |
| Lesson 1: Revision of RPG MAKER basic functions |
| Lesson 2: Database – Configuring the database |
| Lesson 3: Database – Attributes and Animations |
| Lesson 4: Database – Common Events and System |
| Lesson 5: Resource Management in RPG MAKER |
| Lesson 6: Create your own character sheet |
| Lesson 7: Regioning in RPG MAKER |
| Lesson 8: Code your game with Script Editor |
| Lesson 9: Distinct configuration for Maps |
| Lesson 10: Self – Configuring Events |
| Lesson 11: Triggers in RPG MAKER |
| Lesson 12: Item Configurations in RPG MAKER |
| Lesson 13: Practice 1 – Family is the best (Professional Game Creation) |
| Lesson 14: Practice 2– Let’s make it lively (Professional Game Creation) |
| Lesson 15: Project Guidances and Implementations |
| Lesson 16: Final Project Presentation |
| Lesson 1: Explore the world |
| Lesson 2: Hello world! |
| Lesson 3: Python’s program structure |
| Lesson 4: Data input – Data output in python |
| Lesson 5: Conditional structures in python (Part 1) |
| Lesson 6: Conditional structures in python (Part 2) |
| Lesson 7: Lists in python |
| Lesson 8: Who is the fastest person? |
| Lesson 9: Final project selection and discussion |
| Lesson 10: Final project presentation + course summary |
| 1. Cài đặt và sử dụng Python |
| 2. Chương trình đầu tiên cùng python |
| 3. Cấu trúc chương trình python |
| 4. Input – output |
| 5. Cấu trúc rẽ nhánh if – else |
| 6. Cấu trúc vòng lặp for – while |
| 7. Danh sách |
| 8. Luyện tập phối hợp |
| 9. Giao đề tài – Hướng dẫn đề tài |
| 10. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
| 1. Nhập môn Android |
| 2. Định dạng form và bố cục trang |
| 3. Thao tác với các phần tử |
| 4. Thao tác điều khiển |
| 5. Nhập môn JAVA |
| 6. Các control phổ biến trong JAVA |
| 7. Thao tác với form |
| 8. Thao tác form nhập liệu |
| 9. Thao tác form hoàn chỉnh, kết hợp nhiều phần tử |
| 10. Triển khai mệnh đề, vòng lặp trong JAVA |
| 11. Giới thiệu, làm quen với ứng dụng IOT/ Cài đặt, triển khai ứng dụng IOT |
| 12. Bảo vệ đồ án |
| Bài 1: Nhập môn Scratch + Khối lệnh chuyển động + Khối lệnh âm thanh |
| Bài 2: Khối lệnh hiển thị + Khối lệnh sự kiện |
| Bài 3: Khối lệnh điều khiển + Các phép toán |
| Bài 4: Khối lệnh cảm biến + Các biến số |
| Bài 5: Lập trình vẽ hình: vuông, chữ nhật, tròn, tam giác + Vẽ hình lá cờ Việt Nam |
| Bài 6: Lập trình vẽ hình vuông xoay |
| Bài 7: Lập trình Game hứng hoa quả/ Đồ án cá nhân |
| Bài 8: Lập trình Game vượt chướng ngại vật/ Đồ án cá nhân |
| Bài 9: Chỉnh sửa Đồ án cuối khóa + Rehearsal Đồ án |
| Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết Phần 1 |
| Bài 1: Lập trình game Chạm bóng |
| Bài 2: Lập trình game Tín hiệu giao thông |
| Bài 3: Lập trình game Bảo vệ biển đảo |
| Bài 4: Lập trình game Bảo vệ biển đảo (tt) |
| Bài 5: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây |
| Bài 6: Lập trình Hội thoại 2 người + Lên ý tưởng thực hiện Đồ án |
| Bài 7: Lập trình câu chuyện + tương tác + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá |
| Bài 8: Lập trình Hội thoại + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá (tt) |
| Bài 9: Lập trình làm Ứng dụng luyện gõ chữ + Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
| Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết khoá học |
| Bài 1: Lập trình vẽ hình: vuông, chữ nhật, tròn, tam giác + Vẽ hình lá cờ Việt Nam |
| Bài 2: Lập trình vẽ hình vuông xoay |
| Bài 3: Lập trình vẽ hình vuông, tô màu hình tròn |
| Bài 4: Lập trình vẽ hình theo quy luật 1 |
| Bài 5: Lập trình vẽ hình theo quy luật 2 |
| Bài 6: Lập trình làm Ứng dụng Đoán số |
| Bài 7: Lập trình làm Ứng dụng Tính tổng + Lập trình thực hiện Đồ án cá nhân & kỹ năng thuyết trình đồ án |
| Bài 8: Lập trình làm Ứng dụng tìm Min, Max + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cá nhân & Trình bày đồ án + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá |
| Bài 9: Lập trình làm game giải bài toán chân: Gà và chó + Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
| Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết |
| Bài 1: Lập trình game di chuyển khối |
| Bài 2: Lập trình game di chuyển khối (tt) |
| Bài 3: Lập trình game Ping pong |
| Bài 4: Lập trình game Rắn săn mồi |
| Bài 5: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ |
| Bài 6: Lập trình máy tính bỏ túi đơn giản |
| Bài 7: Lập trình làm Ứng dụng tính diện tích sơn nhà |
| Bài 8: Lập trình Game (Đồ án cá nhân) + Thuyết trình mini game |
| Bài 9: Lập trình Game (Đồ án cá nhân) + Thuyết trình mini game + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá |
| Bài 10: Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
| Bài 9: Thuyết trình đồ án + Tổng kết khoá học |
| 1. Nhập môn Android |
| 2. Định dạng form và bố cục trang |
| 3. Thao tác với các phần tử |
| 4. Thao tác điều khiển |
| 5. Nhập môn JAVA |
| 6. Các control phổ biến trong JAVA |
| 7. Thao tác với form |
| 8. Thao tác form nhập liệu |
| 9. Giới thiệu, làm quen với ứng dụng IOT/ Cài đặt, triển khai ứng dụng IOT |
| 10. Bảo vệ đồ án |
| 1. Nhập môn HTML |
| 2. Tiêu đề và định dạng văn bản |
| 3. Thẻ form và các thẻ input |
| 4. Kết hợp nhiều loại thẻ thành trang hoàn chỉnh |
| 5. Nhập môn CSS |
| 6. Định dạng CSS theo thuộc tính |
| 7. Định dạng CSS theo thẻ |
| 8. Thiết kế website theo chuẩn responsive |
| 9. Hướng dẫn Đồ án |
| 10. Bảo vệ đồ án |
| 1. Nhập môn Bootstrap |
| 2. Hệ thống Lưới và Responsive |
| 3. Menu and Nav bar |
| 4. Web Template |
| 5. Ôn tập |
| 6. Các dạng Form |
| 7. Các thành phần trên Form |
| 8. Các thành phần phổ biến |
| 9. Hướng dẫn Đồ án |
| 10. Bảo vệ đồ án |
| Lesson 1: Explore the world |
| Lesson 2: Hello world! ( Write Your first Hello World Program in PYTHON) |
| Lesson 3: Python’s program structure |
| Lesson 4: Data input – Data output in python |
| Lesson 5: Conditional structures in python (Part 1) |
| Lesson 6: Conditional structures in python (Part 2) |
| Lesson 7: Lists in python |
| Lesson 8: Who is the fastest person? (FAMILY FEUD alike) |
| Lesson 9: Python turtle – Draw a Star |
| Lesson 10: Python turtle (Part 2 ) – Draw a sky of stars |
| Lesson 11: Final project selection and discussion |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Review the basic program |
| Lesson 2: Dictionary in python |
| Lesson 3: File, JSON in python |
| Lesson 4: Introduction to OOP in python |
| Lesson 5: Tkinter in python (Part 1) buttons and layouts |
| Lesson 6: Tkinter in python (Part 2) buttons and widgets and menus |
| Lesson 7: Reviewing (practices) |
| Lesson 8: OpenCV extension in python |
| Lesson 9: Introducing AI in python |
| Lesson 10: Implementations for personal project |
| Lesson 11: Final project selection and discussion |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Bài 1: Nhập môn Python |
| Bài 2: Cấu trúc chương trình & Khắc nhập – khắc xuất |
| Bài 3: Vòng lặp IF – ELSE và WHILE- FOR |
| Bài 4: Danh sách |
| Bài 5: Turtle graphics trong Python |
| Bài 6: Trình bày Đồ án + Tổng kết cuối khóa |
| Project 1.0: Face Mask Checker |
| Project 2.0: Project AI CHESS |
| Trình bày Đồ án + Tổng kết cuối khóa |
| Bài 1: Nhập môn Scratch, Khối lệnh chuyển động |
| Bài 2: Khối lệnh hiển thị + Khối lệnh âm thanh |
| Bài 3: Khối lệnh sự kiện |
| Bài 4: Khối lệnh điều khiển |
| Bài 5: Các phép toán |
| Bài 6: Khối lệnh cảm biến + Các biến số |
| Bài 7: Lập trình Game hứng táo + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá |
| Bài 1: Nhận diện dữ liệu ảnh (How a image regconition work?) |
| Bài 2: Nhận diện dữ liệu âm thanh |
| Bài 3: Nhận diện dữ liệu dạng bảng |
| Lesson 1: Introduction to HTML |
| Lesson 2: Title and text formatting in HTML |
| Lesson 3: Form tags and input tags in HTML |
| Lesson 4: Combine a variety of tags into a complete page in HTML |
| Lesson 5: Introduction to CSS in HTML |
| Lesson 6: CSS Formatting by attributes in HTML |
| Lesson 7: Tabbed CSS Formatting in HTML |
| Lesson 8: Responsive website design |
| Lesson 9: Introduction to Javascript + Implement mouse events and change values on the form |
| Lesson 10: Keyboard events and effects – variables and functions |
| Lesson 11: Final project selection and discussion |
| Lesson 12: Final project presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to bootstrap |
| Lesson 2: Grid and responsive system |
| Lesson 3: Menu and navigation bar |
| Lesson 4: Web template |
| Lesson 5: Forms |
| Lesson 6: Components on the form |
| Lesson 7: Popular and basic components of form |
| Lesson 8: Data types and operators |
| Lesson 9: Functions, events and conditional expressions |
| Lesson 10: Loop + form validation |
| Lesson 11: Project guide |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to Scratch + Command block: Movement & Sound |
| Lesson 2: Command block : Display & Events |
| Lesson 3: Command block : Control & Operators |
| Lesson 4: Command block : Sensor & Variables |
| Lesson 5: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 6: Draw a rotating square |
| Lesson 7: Fruit catching game (Personal project) |
| Lesson 8: Steeplechase game (Personal project) |
| Lesson 9: Editing / Rehearsing final presentation |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Touch the balls |
| Lesson 2: Traffic signals |
| Lesson 3: Seas and lands protection |
| Lesson 4: Seas and lands protection ( part 2 ) |
| Lesson 5: Parrot and the fruits |
| Lesson 6: Conversation + Final project discussion |
| Lesson 7: Scratch story + interactions + personal project discussion |
| Lesson 8: Dialogues + Implementing the final project |
| Lesson 9: Typing practice + Edit and rehearse the final project |
| Lesson 10: Project presentation + course summary |
| Lesson 1: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 2: Draw a rotating square |
| Lesson 3: Draw a square, color a circle |
| Lesson 4: Draw shapes according to the 1st rule |
| Lesson 5: Draw shapes according to the 2nd rule |
| Lesson 6: Scratch number guessing game |
| Lesson 7: Scratch calculator + discuss final project |
| Lesson 8: Min and Max + Instructions for final projects |
| Lesson 9: Mathematic problem: Chickens and Dogs + Editing and rehearse final project |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Moving blocks |
| Lesson 2: Moving blocks ( Part 2 ) |
| Lesson 3: Ping pong |
| Lesson 4: Snake game |
| Lesson 5: Short story : Tortoise and Hare |
| Lesson 6: Pocket calculator |
| Lesson 7: House painting |
| Lesson 8: Final project discussion |
| Lesson 9: Final project discusssion + ideas for final presetation |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| INTRODUCTION : Course introduction – Introduction to artificial intelligence. |
| Lesson 1: Project 1.0 : Cat vs. Dog recognition (Section 1) |
| Lesson 2: Project 2.0: Rock – Paper – Scissors |
| Lesson 3: Project 3.0: Face lock |
| Lesson 4: Project 4.0: Emoji faces |
| MID-TERM PROJECT: Presentation + Course Summary |
| Final Project Presentation |
| INTRODUCTION : Course introduction (Sound and other media recognition) |
| Lesson 1: Project 1.0 : Mailman Max – Hand drawing |
| Lesson 2: Project 2.0: Secret code (Sound) |
| Lesson 3: Project 3.0: School library (Text Set – Data records) |
| Lesson 4: Project 4.0: Tourist guide (Text) |
| FINAL PROJECT TOPIC: Final presentation + Course summary |
| Final Project Presentation |
| Lesson 1: Introduction to android |
| Lesson 2: Form formatting and page layout |
| Lesson 3: Manipulating elements |
| Lesson 4: Control operations |
| Lesson 5: Introduction to Java |
| Lesson 6: Common controls in Java |
| Lesson 7: Manipulating forms |
| Lesson 8: Input forms |
| Lesson 9 Introduction + familiarization & Install + deploy IOT applications |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to HTML |
| Lesson 2: Title and text formatting in HTML |
| Lesson 3: Form tags and input tags in HTML |
| Lesson 4: Combine a variety of tags into a complete page in HTML |
| Lesson 5: Introduction to CSS in HTML |
| Lesson 6: CSS Formatting by attributes in HTML |
| Lesson 7: Tabbed CSS formatting in HTML |
| Lesson 8: Responsive website design |
| Lesson 9: Project discussion |
| Lesson 10: Final project presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to bootstrap |
| Lesson 2: Grid and responsive system |
| Lesson 3: Menu and navigation bar |
| Lesson 4: Web template |
| Lesson 5: Forms |
| Lesson 6: Components of form |
| Lesson 7: Popular and basic components of form |
| Lesson 8: Data types and operators |
| Lesson 9: Project discussion |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| INTRODUCTION : Course introduction – Artificial Intelligence |
| TOPIC 1 : ( SESSION 1 + 2 ) Project 1.0: Rock-paper-scissors |
| TOPIC 2 : ( SESSION 3 + 4 ) Project 2.0: Face mask checker |
| TOPIC 3 : ( SESSION 5 + 6 + 7) : Project 3.0: AI chess |
| MID-TERM PROJECT TOPIC (SESSION 8 + 9) : Mid-term project presentation + course summary |
| INTRODUCTION : Course introduction |
| TOPIC 1 : ( SESSION 10 + 11 + 12 ) : Project 4.0: Snake Game |
| TOPIC 2 : ( SESSION 13 + 14 + 15 ) : Project 5.0: AI Chatbot |
| TOPIC 3 : ( SESSION 16 ) : Final presentation revision and rehearse |
| FINAL PROJECT TOPIC (SESSION 17 + 18) : Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to Scratch + Command block: Movement & Sound |
| Lesson 2: Command block : Display & Events |
| Lesson 3: Command block : Control & Operators |
| Lesson 4: Command block : Sensor & Variables |
| Lesson 5: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 6: Draw a rotating square |
| Lesson 7: Fruit catching game (Personal project) |
| Lesson 8: Steeplechase game (Personal project) |
| Lesson 9: Editing / Rehearsing final presentation |
| Lesson 10: Final project presentation + course summary |
| Lesson 1: Touch the balls |
| Lesson 2: Traffic signals |
| Lesson 3: Seas and lands protection |
| Lesson 4: Seas and lands protection ( part 2 ) |
| Lesson 5: Parrot and the fruits |
| Lesson 6: Conversation + Final project discussion |
| Lesson 7: Scratch story + interactions + personal project discussion |
| Lesson 8: Dialogues + Implementing the final project |
| Lesson 9: Typing practice + Edit and rehearse the final project |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 2: Draw a rotating square |
| Lesson 3: Draw a square, color a circle |
| Lesson 4: Draw shapes according to the 1st rule |
| Lesson 5: Draw shapes according to the 2nd rule |
| Lesson 6: Scratch number guessing game |
| Lesson 7: Scratch calculator + discuss final project |
| Lesson 8: Min and Max + Instructions for final projects |
| Lesson 9: Mathematic problem: Chickens and Dogs + Editing and rehearse final project |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Moving blocks |
| Lesson 2: Moving blocks ( Part 2 ) |
| Lesson 3: Ping pong |
| Lesson 4: Snake game |
| Lesson 5: Short story : Tortoise and Hare |
| Lesson 6: Pocket calculator |
| Lesson 7: House painting |
| Lesson 8: Final project discussion |
| Lesson 9: Final project discusssion + ideas for final presetation |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |

ĐĂNG NHẬP ĐỂ XEM KẾT QUẢ
| MODULE 1: MODULES, PACKAGES, AND PIP | |
| 1 | Module introduction |
| 2 | Python Module: Math, Random, Platform |
| 3 | Module and Package |
| 4 | Python Package Installer |
| 5 | Module 1 Quiz – Test |
| MODULE 2: STRINGS, STRING AND LIST METHODS, AND EXCEPTIONS | |
| 1 | Character, Strings, Computer |
| 2 | The nature of strings in Python |
| 3 | String methods |
| 4 | Strings in action list methods |
| 5 | Error – The Programmer’s daily bread |
| 6 | The hierarchy of exceptions |
| 7 | Useful exception |
| 8 | Module 2 Quiz – Test |
| MODULE 3: OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING | |
| 1 | The foundaton of OOP (classes, objects, attributes) |
| 2 | Stack: The procedural vs OOP approach |
| 3 | Properties (instance variables, class variables, attributes) |
| 4 | Methods (Class and Object methods, constructors, parameters, Properties) |
| 5 | Inheritance (Function methods, class hierarchies, polymorphism, composition, single vs multiple inheritance) |
| 6 | The objective nature of Python exceptions |
| 7 | Module 3 Quiz – Test |
| MODULE 4: MISCELLANEOUS | |
| 1 | Generators. iterators and closures |
| 2 | Files (File streams, file processing, diagnosing stream problems) |
| 3 | Processing text and binary files |
| 4 | The OS module – interacting with the operating system |
| 5 | The datetime and time modules – working with date – and time related functions |
| 6 | The Calendar Module – Working with calendar-related functions |
| 7 | Module 4 Quiz – Test |
| MODULE 1: INTRODUCTION TO PYTHON AND COMPUTER PROGRAMMING | |
| 1 | Introduction to programming with Python |
| 2 | Downloading and Installing Python |
| 3 | Module 1 Quiz – Test |
| MODULE 2: DATA TYPES, VARIABLES, BASIC I/O OPERATIONS, AND BASIC OPERATORS | |
| 1 | Hello World |
| 2 | Python Literals |
| 3 | Arithmetic operators & Hierarchy of prorities |
| 4 | Variables – Comments |
| 5 | The input() function and string operators |
| 6 | Module 2 Quiz – Test |
| MODULE 3: BOOLEAN VALUES, CONDITIONAL EXECUTION, LOOPS, LISTS AND LIST PROCESSING, LOGICAL AND BITWISE OPERATIONS | |
| 1 | Comparison operators and conditional execution |
| 2 | Loops |
| 3 | Logic and bit operations in Python |
| 4 | Lists |
| 5 | Sorting simple lists |
| 6 | List processing |
| 7 | Multidimentional arrays |
| 8 | Module 3 Quiz – Test |
| MODULE 4: FUNCTIONS, TUPLES, DICTIONARIES, DATA PROCESSING, AND EXCEPTIONS | |
| 1 | Functions |
| 2 | Function parameters and argument passing |
| 3 | Functions and Scopes |
| 4 | Creating simple functions |
| 5 | Tuples and Dictionaries |
| 6 | Exceptions |
| 7 | Module 4 Quiz – Test |
| Buổi 1: Introduction to JAVA and Basic Java Application |
| Buổi 2: Cấu trúc chương trình JAVA – Cách tạo ra 1 chương trình JAVA theo đúng chuẩn cấu trúc |
| Buổi 3: Biến trong JAVA – Các loại biến và cách sử dụng Biến Số trong JAVA |
| Buổi 4: Các toán tử thông thường – Giá trị boolean trong JAVA |
| Buổi 5: Điều khiển luồng đi của chương trình (Control flow) – Vòng lặp IF ELSE – WHILE DO – FOR |
| Buổi 6: Câu lệnh switch – case – default – MENU lựa chọn |
| Buổi 7: Nested Conditional – Vòng lặp liên kết |
| Buổi 8: OOP trong JAVA _ Khái niệm |
| Buổi 9: Thực hành tại lớp (MINI LAB) |
| Buổi 10: Mảng trong Java (Array) |
| Buổi 11: Class, đối tượng và cấu tử (Class, Instance, Constructor) |
| Buổi 12: Trường (Field) |
| Buổi 13: Phương thức (Method) – Hướng dẫn chọn chủ đề đồ án |
| Buổi 14: Thừa kế trong Java – Hướng dẫn cách thực hiện đồ án |
| Buổi 15: Hướng dẫn tra cứu sử dụng Javadoc |
| Buổi 16: Thuyết trình đồ án giữa kỳ |
| Buổi 17: Ôn tập lại kiến thức java cơ bản – tìm hiểu về Java Swing và các thành phần |
| Buổi 18: Công nghệ Swing -Java Swing và các thành phần (part 1) |
| Buổi 19: Java Swing và các thành phần (part 2) |
| Buổi 20: Lập trình khung Login cơ bản sử dụng giao diện Swing |
| Buổi 21-22: Game tic tac toe (caro) sử dụng Java |
| Buổi 23-24: Calculator with Java Swing |
| Buổi 25-26: Game pacman sử dụng Java Swing |
| Buổi 27-28: Text editor using Java Swing |
| Buổi 29-30: Color selector for Java Swing |
| Buổi 31: Hướng dẫn chủ đề đồ án |
| Buổi 32: Thuyết trình đồ án cuối kỳ |
| 1. Nhập môn HTML |
| 2. Tiêu đề và định dạng văn bản |
| 3. Thẻ form và các thẻ input |
| 4. Kết hợp nhiều loại thẻ thành trang hoàn chỉnh |
| 5. Nhập môn CSS |
| 6. Định dạng CSS theo thuộc tính |
| 7. Định dạng CSS theo thẻ |
| 8. Thiết kế website theo chuẩn responsive |
| 9. Nhập môn Javascript + Triển khai sự kiện chuột và thay đổi giá trị trên form |
| 10. Sự kiện bàn phím và hiệu ứng Biến và hàm |
| 11. Hướng dẫn Đồ án |
| 12. Bảo vệ đồ án |
| 13. Nhập môn Bootstrap |
| 14. Hệ thống Lưới và Responsive |
| 15. Menu and Nav bar |
| 16. Web Template |
| 17. Các dạng Form |
| 18. Các thành phần trên Form |
| 19. Các thành phần phổ biến |
| 20. Các thành phần cơ bản + Kiểu dữ liệu và các toán tử |
| 21. Hàm, sự kiện và biểu thức điều kiện |
| 22. Vòng lặp + Form Validation |
| 23. Hướng dẫn Đồ án |
| 24. Bảo vệ đồ án |
| 1. Cài đặt và sử dụng Python |
| 2. Chương trình đầu tiên cùng python |
| 3. Cấu trúc chương trình python |
| 4. Input – output |
| 5. Cấu trúc rẽ nhánh if – else |
| 6. Cấu trúc vòng lặp for – while |
| 7. Danh sách |
| 8. Luyện tập phối hợp |
| 9. Đồ họa turtle part 1 |
| 10. Đồ họa turtle part 2 |
| 11. Giao đề tài – Hướng dẫn đề tài |
| 12. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
| 1. Ôn tập chương trình basic |
| 2. Từ điển |
| 3. File, JSON |
| 4. Giới thiệu OOP |
| 5. Tkinter 1_Button, layout |
| 6. Tkinter 2_Widget, Menu |
| 7. Ôn tập |
| 8. Image_amazing |
| 9. Giới thiệu AI |
| 10. Viết chương trình ứng dụng |
| 11. Giao đề tài + Hướng dẫn đề tài |
| 12. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
| PHẦN I |
| Tổng quan khóa học |
| Project 1.0: Project Kéo – Búa – Bao |
| Project 2.0: FACE MASK CHECKER |
| Project 3.0: Project AI CHESS |
| PHẦN II |
| Project 4.0: Giới thiệu Project AI Game Con Rắn |
| Project 5.0: Project AI Chatbot |
| Đồ án cuối khóa (Final Project Rehearsal) |
| Thuyết trình đồ án (Final Project Presentation) |
| PHẦN I |
| Bài 1: Nhập môn Scratch – Khối lệnh chuyển động |
| Bài 2: Khối lệnh hiển thị – Khối lệnh âm thanh |
| Bài 3: Khối lệnh sự kiện |
| Bài 4: Khối lệnh điều khiển |
| Bài 5: Các phép toán |
| Bài 6: Khối lệnh cảm biến – Các biến số |
| Bài 7: Lập trình Game hứng táo – Lên ý tưởng Đồ án cuối khoá |
| Bài 8 – 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
| PHẦN II |
| Bài 1: Lập trình game Chạm bóng |
| Bài 2: Lập trình game Tín hiệu giao thông |
| Bài 3: Lập trình game Bảo vệ biển đảo |
| Bài 4: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây |
| Bài 5: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây (tt) |
| Bài 6: Lập trình Hội thoại 2 người |
| Bài 7: Lập trình câu chuyện + tương tác |
| Bài 8: Lập trình Hỏi đáp |
| Bài 9: Lập trình làm Ứng dụng luyện gõ chữ |
| Bài 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
| PHẦN III |
| Bài 1: Lập trình game di chuyển khối |
| Bài 2: Lập trình game Ping pong |
| Bài 3: Lập trình game Rắn săn mồi |
| Bài 4: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ |
| Bài 5: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ (tt) |
| Bài 6: Lập trình máy tính bỏ túi đơn giản |
| Bài 7 – 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
| PHẦN I |
| Bài 1: Tìm hiểu ứng dụng RPG Maker. |
| Bài 2: Tạo bản đồ, sử dụng họa tiết trong thiết kế ứng dụng. |
| Bài 3: Liên kết các bản đồ, vòng lặp. |
| Bài 4: Tạo nhân vật máy (NPC), tạo sự kiện. |
| Bài 5: Tạo bản đồ nâng cao với âm thanh và hoạt ảnh. |
| Bài 6: Tạo bản đồ khởi đầu cho minigame. |
| Bài 7: Tạo hoạt cảnh cho minigame. |
| Bài 8: Tạo đối thoại cho các nhân vật trong ứng dụng. |
| Bài 9: Tạo ra đối thoại có điều kiện. |
| Bài 10: Tạo hệ thống nhiệm vụ và phần thưởng. |
| Bài 11: Tạo ra hoạt cảnh đi kèm nhiệm vụ nhân vật. |
| Bài 12: Tạo sự kiện chuỗi trong minigame. |
| Bài 13: Tạo kế hoạch thực hiện đồ án. |
| Bài 14: Chia sẻ về kế hoạch, thực hiện đồ án tại lớp. |
| Bài 15: Cùng chia sẻ đồ án tại lớp và thuyết trình thử. |
| Bài 16: Các bạn trình bày sản phẩm ứng dụng do mình lập trình. |
| PHẦN II |
| Bài 1: Ôn tập về RPG Maker. |
| Bài 2: Class & Actors & Items trong Database. |
| Bài 3: Attributes và Animations trong Database. |
| Bài 4: Học về Common Events và System. |
| Bài 5: Học các quản lý các tài nguyên của RPG MAKER. |
| Bài 6: Học cách tạo ra nhân vật tự cấu hình. |
| Bài 7: Học về hệ thống vùng (Region) trong RPG Maker. |
| Bài 8: Tạo kịch bản cho các lớp nhân vật. |
| Bài 9: Tạo các cấu hình đặc biệt cho các bản đồ. |
| Bài 10: Học cách tạo ra các sự kiện tự cấu hình. |
| Bài 11: Học cách tạo trigger trong RPG Maker. |
| Bài 12: Học cách cấu hình item. |
| Bài 13: Tạo hoạt cảnh sinh hoạt gia đình trong RPG Maker. |
| Bài 14: Tạo ứng dụng nâng cao. |
| Bài 15: Cùng chia sẻ đồ án tại lớp và thuyết trình thử. |
| Bài 16: Các bạn trình bày sản phẩm ứng dụng do mình lập trình. |
| PHẦN I |
| Bài 1: Tổng quan khóa học – Tìm hiểu về AI |
| Bài 2: Project 01 : Cats and Dogs – Nhận diện hình ảnh chó và mèo |
| Bài 3: Project 02 : Rock & Paper & Scissors – Kéo Búa Bao |
| Bài 4: Project 03 : Face Lock – Khóa Khuôn Mặt |
| Bài 5: Project 03 : Face Lock – Khóa Khuôn Mặt (Phần 2) |
| Bài 6: Project 04 : Emoji Faces – Những khuôn mặt vui nhộn |
| Bài 7: Project 04 : Emoji Faces – Những khuôn mặt vui nhộn (Phần 2) |
| Bài 8: Thực hiện đồ án tại lớp |
| Bài 9: Thuyết trình đồ án giữa khóa |
| PHẦN II |
| Bài 10 : Giới thiệu về nhận diện âm thanh |
| Bài 11 : Project 05 : Mailmax Max – Người đưa thư Max |
| Bài 12 : Project 06 : Secret Code – Mật mã bí ẩn |
| Bài 13: Project 07 : School Library – Thư Viện Thông Minh |
| Bài 14: Project 07 : School Library – Thư Viện Thông Minh (Phần 2) |
| Bài 15 : Project 08 : Tourist Guide – Bản đồ du lịch thông minh |
| Bài 16 : Project 08 : Tourist Guide – Bản đồ du lịch thông minh (Phần 2) |
| Bài 17 : Thực hiện đồ án tại lớp |
| Bài 18 : Thuyết trình đồ án cuối khóa |
| Lesson 1: Introduction to Java and Basic Java Application |
| Lesson 2: Java program structure – How to create a Java Program |
| Lesson 3: Variables in Java – Types and how to use it |
| Lesson 4: Basic operators and operands – Boolean in Java |
| Lesson 5: Basic control flow – IF ELSE – WHILE DO – FOR loops |
| Lesson 6: SWITCH – CASE – DEFAULT and Selective menu creation |
| Lesson 7: Nested Condtional |
| Lesson 8: OOP in Java – Theories and Practices |
| Lesson 9: Minilab 001 – Basic simple GUI |
| Lesson 10: Arrays in Java |
| Lesson 11: Class, Intance and Constructor |
| Lesson 12: Fields in Java |
| Lesson 13: Methods in Java – Final Project Implementations |
| Lesson 14: Inheritance in Java – Final Project Implementations |
| Lesson 15: How to use Javadoc |
| Lesson 16: Mid-term Project Implementations |
| Lesson 1: Review basic Java – Learn about Java Swing and its components |
| Lesson 2: Swing Technology -Java Swing and its components (part 1) |
| Lesson 3: Java Swing and its components (part 2) |
| Lesson 4: Basic Login framework programming using Swing interface |
| Lesson 5-6: TIC – TAC – TOE using Java |
| Lesson 7-8: Calculator with Java Swing |
| Lesson 9-10: Game pacman using Java Swing |
| Lesson 11-12: Text editor using Java Swing |
| Lesson 13-14: Color selector for Java Swing |
| Lesson 15: Guidance to project topics |
| Lesson 16: Presentation of the final project |
| Lesson 1: Introduction to android |
| Lesson 2: Form formatting and page layout |
| Lesson 3: Manipulating elements |
| Lesson 4: Control operations |
| Lesson 5: Introduction to Java |
| Lesson 6: Common controls in Java |
| Lesson 7: Manipulating forms |
| Lesson 8: Input forms |
| Lesson 9: Completion of form manipulation combining multiple elements |
| Lesson 10: Implement clauses, loops in JAVA |
| Lesson 11: Introduction + familiarization & Install + deploy IOT applications |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Get acquainted with RPG MAKER |
| Lesson 2: Terrain and Interaction |
| Lesson 3: Transfer and Link |
| Lesson 4: Friends around us |
| Lesson 5: The Village (Practice creating map) |
| Lesson 6: Starting point (Create a starting point for a game) |
| Lesson 7: Practice 1 (Scenario creation) |
| Lesson 8: Conversations (Makes NPCs talk) |
| Lesson 9: Let’s trade (Transactions in RPG MAKER) |
| Lesson 10: Missions and Rewards |
| Lesson 11: Practice 2 (Event creation) |
| Lesson 12: Adventure (Combination of Events) |
| Lesson 13: A Big World 1 (Create your own game) |
| Lesson 14: A Big World 2 (Create your own game) |
| Lesson 15: Project Guidances and Implementations |
| Lesson 16: Final Project Presentation |
| Lesson 1: Revision of RPG MAKER basic functions |
| Lesson 2: Database – Configuring the database |
| Lesson 3: Database – Attributes and Animations |
| Lesson 4: Database – Common Events and System |
| Lesson 5: Resource Management in RPG MAKER |
| Lesson 6: Create your own character sheet |
| Lesson 7: Regioning in RPG MAKER |
| Lesson 8: Code your game with Script Editor |
| Lesson 9: Distinct configuration for Maps |
| Lesson 10: Self – Configuring Events |
| Lesson 11: Triggers in RPG MAKER |
| Lesson 12: Item Configurations in RPG MAKER |
| Lesson 13: Practice 1 – Family is the best (Professional Game Creation) |
| Lesson 14: Practice 2– Let’s make it lively (Professional Game Creation) |
| Lesson 15: Project Guidances and Implementations |
| Lesson 16: Final Project Presentation |
| Lesson 1: Explore the world |
| Lesson 2: Hello world! |
| Lesson 3: Python’s program structure |
| Lesson 4: Data input – Data output in python |
| Lesson 5: Conditional structures in python (Part 1) |
| Lesson 6: Conditional structures in python (Part 2) |
| Lesson 7: Lists in python |
| Lesson 8: Who is the fastest person? |
| Lesson 9: Final project selection and discussion |
| Lesson 10: Final project presentation + course summary |
| 1. Cài đặt và sử dụng Python |
| 2. Chương trình đầu tiên cùng python |
| 3. Cấu trúc chương trình python |
| 4. Input – output |
| 5. Cấu trúc rẽ nhánh if – else |
| 6. Cấu trúc vòng lặp for – while |
| 7. Danh sách |
| 8. Luyện tập phối hợp |
| 9. Giao đề tài – Hướng dẫn đề tài |
| 10. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
| 1. Nhập môn Android |
| 2. Định dạng form và bố cục trang |
| 3. Thao tác với các phần tử |
| 4. Thao tác điều khiển |
| 5. Nhập môn JAVA |
| 6. Các control phổ biến trong JAVA |
| 7. Thao tác với form |
| 8. Thao tác form nhập liệu |
| 9. Thao tác form hoàn chỉnh, kết hợp nhiều phần tử |
| 10. Triển khai mệnh đề, vòng lặp trong JAVA |
| 11. Giới thiệu, làm quen với ứng dụng IOT/ Cài đặt, triển khai ứng dụng IOT |
| 12. Bảo vệ đồ án |
| Bài 1: Nhập môn Scratch + Khối lệnh chuyển động + Khối lệnh âm thanh |
| Bài 2: Khối lệnh hiển thị + Khối lệnh sự kiện |
| Bài 3: Khối lệnh điều khiển + Các phép toán |
| Bài 4: Khối lệnh cảm biến + Các biến số |
| Bài 5: Lập trình vẽ hình: vuông, chữ nhật, tròn, tam giác + Vẽ hình lá cờ Việt Nam |
| Bài 6: Lập trình vẽ hình vuông xoay |
| Bài 7: Lập trình Game hứng hoa quả/ Đồ án cá nhân |
| Bài 8: Lập trình Game vượt chướng ngại vật/ Đồ án cá nhân |
| Bài 9: Chỉnh sửa Đồ án cuối khóa + Rehearsal Đồ án |
| Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết Phần 1 |
| Bài 1: Lập trình game Chạm bóng |
| Bài 2: Lập trình game Tín hiệu giao thông |
| Bài 3: Lập trình game Bảo vệ biển đảo |
| Bài 4: Lập trình game Bảo vệ biển đảo (tt) |
| Bài 5: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây |
| Bài 6: Lập trình Hội thoại 2 người + Lên ý tưởng thực hiện Đồ án |
| Bài 7: Lập trình câu chuyện + tương tác + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá |
| Bài 8: Lập trình Hội thoại + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá (tt) |
| Bài 9: Lập trình làm Ứng dụng luyện gõ chữ + Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
| Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết khoá học |
| Bài 1: Lập trình vẽ hình: vuông, chữ nhật, tròn, tam giác + Vẽ hình lá cờ Việt Nam |
| Bài 2: Lập trình vẽ hình vuông xoay |
| Bài 3: Lập trình vẽ hình vuông, tô màu hình tròn |
| Bài 4: Lập trình vẽ hình theo quy luật 1 |
| Bài 5: Lập trình vẽ hình theo quy luật 2 |
| Bài 6: Lập trình làm Ứng dụng Đoán số |
| Bài 7: Lập trình làm Ứng dụng Tính tổng + Lập trình thực hiện Đồ án cá nhân & kỹ năng thuyết trình đồ án |
| Bài 8: Lập trình làm Ứng dụng tìm Min, Max + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cá nhân & Trình bày đồ án + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá |
| Bài 9: Lập trình làm game giải bài toán chân: Gà và chó + Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
| Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết |
| Bài 1: Lập trình game di chuyển khối |
| Bài 2: Lập trình game di chuyển khối (tt) |
| Bài 3: Lập trình game Ping pong |
| Bài 4: Lập trình game Rắn săn mồi |
| Bài 5: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ |
| Bài 6: Lập trình máy tính bỏ túi đơn giản |
| Bài 7: Lập trình làm Ứng dụng tính diện tích sơn nhà |
| Bài 8: Lập trình Game (Đồ án cá nhân) + Thuyết trình mini game |
| Bài 9: Lập trình Game (Đồ án cá nhân) + Thuyết trình mini game + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá |
| Bài 10: Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
| Bài 9: Thuyết trình đồ án + Tổng kết khoá học |
| 1. Nhập môn Android |
| 2. Định dạng form và bố cục trang |
| 3. Thao tác với các phần tử |
| 4. Thao tác điều khiển |
| 5. Nhập môn JAVA |
| 6. Các control phổ biến trong JAVA |
| 7. Thao tác với form |
| 8. Thao tác form nhập liệu |
| 9. Giới thiệu, làm quen với ứng dụng IOT/ Cài đặt, triển khai ứng dụng IOT |
| 10. Bảo vệ đồ án |
| 1. Nhập môn HTML |
| 2. Tiêu đề và định dạng văn bản |
| 3. Thẻ form và các thẻ input |
| 4. Kết hợp nhiều loại thẻ thành trang hoàn chỉnh |
| 5. Nhập môn CSS |
| 6. Định dạng CSS theo thuộc tính |
| 7. Định dạng CSS theo thẻ |
| 8. Thiết kế website theo chuẩn responsive |
| 9. Hướng dẫn Đồ án |
| 10. Bảo vệ đồ án |
| 1. Nhập môn Bootstrap |
| 2. Hệ thống Lưới và Responsive |
| 3. Menu and Nav bar |
| 4. Web Template |
| 5. Ôn tập |
| 6. Các dạng Form |
| 7. Các thành phần trên Form |
| 8. Các thành phần phổ biến |
| 9. Hướng dẫn Đồ án |
| 10. Bảo vệ đồ án |
| Lesson 1: Explore the world |
| Lesson 2: Hello world! ( Write Your first Hello World Program in PYTHON) |
| Lesson 3: Python’s program structure |
| Lesson 4: Data input – Data output in python |
| Lesson 5: Conditional structures in python (Part 1) |
| Lesson 6: Conditional structures in python (Part 2) |
| Lesson 7: Lists in python |
| Lesson 8: Who is the fastest person? (FAMILY FEUD alike) |
| Lesson 9: Python turtle – Draw a Star |
| Lesson 10: Python turtle (Part 2 ) – Draw a sky of stars |
| Lesson 11: Final project selection and discussion |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Review the basic program |
| Lesson 2: Dictionary in python |
| Lesson 3: File, JSON in python |
| Lesson 4: Introduction to OOP in python |
| Lesson 5: Tkinter in python (Part 1) buttons and layouts |
| Lesson 6: Tkinter in python (Part 2) buttons and widgets and menus |
| Lesson 7: Reviewing (practices) |
| Lesson 8: OpenCV extension in python |
| Lesson 9: Introducing AI in python |
| Lesson 10: Implementations for personal project |
| Lesson 11: Final project selection and discussion |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Bài 1: Nhập môn Python |
| Bài 2: Cấu trúc chương trình & Khắc nhập – khắc xuất |
| Bài 3: Vòng lặp IF – ELSE và WHILE- FOR |
| Bài 4: Danh sách |
| Bài 5: Turtle graphics trong Python |
| Bài 6: Trình bày Đồ án + Tổng kết cuối khóa |
| Project 1.0: Face Mask Checker |
| Project 2.0: Project AI CHESS |
| Trình bày Đồ án + Tổng kết cuối khóa |
| Bài 1: Nhập môn Scratch, Khối lệnh chuyển động |
| Bài 2: Khối lệnh hiển thị + Khối lệnh âm thanh |
| Bài 3: Khối lệnh sự kiện |
| Bài 4: Khối lệnh điều khiển |
| Bài 5: Các phép toán |
| Bài 6: Khối lệnh cảm biến + Các biến số |
| Bài 7: Lập trình Game hứng táo + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá |
| Bài 1: Nhận diện dữ liệu ảnh (How a image regconition work?) |
| Bài 2: Nhận diện dữ liệu âm thanh |
| Bài 3: Nhận diện dữ liệu dạng bảng |
| Lesson 1: Introduction to HTML |
| Lesson 2: Title and text formatting in HTML |
| Lesson 3: Form tags and input tags in HTML |
| Lesson 4: Combine a variety of tags into a complete page in HTML |
| Lesson 5: Introduction to CSS in HTML |
| Lesson 6: CSS Formatting by attributes in HTML |
| Lesson 7: Tabbed CSS Formatting in HTML |
| Lesson 8: Responsive website design |
| Lesson 9: Introduction to Javascript + Implement mouse events and change values on the form |
| Lesson 10: Keyboard events and effects – variables and functions |
| Lesson 11: Final project selection and discussion |
| Lesson 12: Final project presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to bootstrap |
| Lesson 2: Grid and responsive system |
| Lesson 3: Menu and navigation bar |
| Lesson 4: Web template |
| Lesson 5: Forms |
| Lesson 6: Components on the form |
| Lesson 7: Popular and basic components of form |
| Lesson 8: Data types and operators |
| Lesson 9: Functions, events and conditional expressions |
| Lesson 10: Loop + form validation |
| Lesson 11: Project guide |
| Lesson 12: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to Scratch + Command block: Movement & Sound |
| Lesson 2: Command block : Display & Events |
| Lesson 3: Command block : Control & Operators |
| Lesson 4: Command block : Sensor & Variables |
| Lesson 5: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 6: Draw a rotating square |
| Lesson 7: Fruit catching game (Personal project) |
| Lesson 8: Steeplechase game (Personal project) |
| Lesson 9: Editing / Rehearsing final presentation |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Touch the balls |
| Lesson 2: Traffic signals |
| Lesson 3: Seas and lands protection |
| Lesson 4: Seas and lands protection ( part 2 ) |
| Lesson 5: Parrot and the fruits |
| Lesson 6: Conversation + Final project discussion |
| Lesson 7: Scratch story + interactions + personal project discussion |
| Lesson 8: Dialogues + Implementing the final project |
| Lesson 9: Typing practice + Edit and rehearse the final project |
| Lesson 10: Project presentation + course summary |
| Lesson 1: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 2: Draw a rotating square |
| Lesson 3: Draw a square, color a circle |
| Lesson 4: Draw shapes according to the 1st rule |
| Lesson 5: Draw shapes according to the 2nd rule |
| Lesson 6: Scratch number guessing game |
| Lesson 7: Scratch calculator + discuss final project |
| Lesson 8: Min and Max + Instructions for final projects |
| Lesson 9: Mathematic problem: Chickens and Dogs + Editing and rehearse final project |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Moving blocks |
| Lesson 2: Moving blocks ( Part 2 ) |
| Lesson 3: Ping pong |
| Lesson 4: Snake game |
| Lesson 5: Short story : Tortoise and Hare |
| Lesson 6: Pocket calculator |
| Lesson 7: House painting |
| Lesson 8: Final project discussion |
| Lesson 9: Final project discusssion + ideas for final presetation |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| INTRODUCTION : Course introduction – Introduction to artificial intelligence. |
| Lesson 1: Project 1.0 : Cat vs. Dog recognition (Section 1) |
| Lesson 2: Project 2.0: Rock – Paper – Scissors |
| Lesson 3: Project 3.0: Face lock |
| Lesson 4: Project 4.0: Emoji faces |
| MID-TERM PROJECT: Presentation + Course Summary |
| Final Project Presentation |
| INTRODUCTION : Course introduction (Sound and other media recognition) |
| Lesson 1: Project 1.0 : Mailman Max – Hand drawing |
| Lesson 2: Project 2.0: Secret code (Sound) |
| Lesson 3: Project 3.0: School library (Text Set – Data records) |
| Lesson 4: Project 4.0: Tourist guide (Text) |
| FINAL PROJECT TOPIC: Final presentation + Course summary |
| Final Project Presentation |
| Lesson 1: Introduction to android |
| Lesson 2: Form formatting and page layout |
| Lesson 3: Manipulating elements |
| Lesson 4: Control operations |
| Lesson 5: Introduction to Java |
| Lesson 6: Common controls in Java |
| Lesson 7: Manipulating forms |
| Lesson 8: Input forms |
| Lesson 9 Introduction + familiarization & Install + deploy IOT applications |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to HTML |
| Lesson 2: Title and text formatting in HTML |
| Lesson 3: Form tags and input tags in HTML |
| Lesson 4: Combine a variety of tags into a complete page in HTML |
| Lesson 5: Introduction to CSS in HTML |
| Lesson 6: CSS Formatting by attributes in HTML |
| Lesson 7: Tabbed CSS formatting in HTML |
| Lesson 8: Responsive website design |
| Lesson 9: Project discussion |
| Lesson 10: Final project presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to bootstrap |
| Lesson 2: Grid and responsive system |
| Lesson 3: Menu and navigation bar |
| Lesson 4: Web template |
| Lesson 5: Forms |
| Lesson 6: Components of form |
| Lesson 7: Popular and basic components of form |
| Lesson 8: Data types and operators |
| Lesson 9: Project discussion |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| INTRODUCTION : Course introduction – Artificial Intelligence |
| TOPIC 1 : ( SESSION 1 + 2 ) Project 1.0: Rock-paper-scissors |
| TOPIC 2 : ( SESSION 3 + 4 ) Project 2.0: Face mask checker |
| TOPIC 3 : ( SESSION 5 + 6 + 7) : Project 3.0: AI chess |
| MID-TERM PROJECT TOPIC (SESSION 8 + 9) : Mid-term project presentation + course summary |
| INTRODUCTION : Course introduction |
| TOPIC 1 : ( SESSION 10 + 11 + 12 ) : Project 4.0: Snake Game |
| TOPIC 2 : ( SESSION 13 + 14 + 15 ) : Project 5.0: AI Chatbot |
| TOPIC 3 : ( SESSION 16 ) : Final presentation revision and rehearse |
| FINAL PROJECT TOPIC (SESSION 17 + 18) : Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Introduction to Scratch + Command block: Movement & Sound |
| Lesson 2: Command block : Display & Events |
| Lesson 3: Command block : Control & Operators |
| Lesson 4: Command block : Sensor & Variables |
| Lesson 5: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 6: Draw a rotating square |
| Lesson 7: Fruit catching game (Personal project) |
| Lesson 8: Steeplechase game (Personal project) |
| Lesson 9: Editing / Rehearsing final presentation |
| Lesson 10: Final project presentation + course summary |
| Lesson 1: Touch the balls |
| Lesson 2: Traffic signals |
| Lesson 3: Seas and lands protection |
| Lesson 4: Seas and lands protection ( part 2 ) |
| Lesson 5: Parrot and the fruits |
| Lesson 6: Conversation + Final project discussion |
| Lesson 7: Scratch story + interactions + personal project discussion |
| Lesson 8: Dialogues + Implementing the final project |
| Lesson 9: Typing practice + Edit and rehearse the final project |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
| Lesson 2: Draw a rotating square |
| Lesson 3: Draw a square, color a circle |
| Lesson 4: Draw shapes according to the 1st rule |
| Lesson 5: Draw shapes according to the 2nd rule |
| Lesson 6: Scratch number guessing game |
| Lesson 7: Scratch calculator + discuss final project |
| Lesson 8: Min and Max + Instructions for final projects |
| Lesson 9: Mathematic problem: Chickens and Dogs + Editing and rehearse final project |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
| Lesson 1: Moving blocks |
| Lesson 2: Moving blocks ( Part 2 ) |
| Lesson 3: Ping pong |
| Lesson 4: Snake game |
| Lesson 5: Short story : Tortoise and Hare |
| Lesson 6: Pocket calculator |
| Lesson 7: House painting |
| Lesson 8: Final project discussion |
| Lesson 9: Final project discusssion + ideas for final presetation |
| Lesson 10: Final presentation + course summary |
