Trung tâm đào tạo Lập trình KASE Edutech
Địa chỉ: 440/30 Nguyễn Kiệm, Phường 3, Quận Phú Nhuận, TP Hồ Chí Minh.
Email: tuvan_icc@kase.edu.vn
Điện thoại: (028) 399.55.475
Hotline: 0938 031 386
Trung tâm đào tạo Lập trình KASE Edutech
Địa chỉ: 440/30 Nguyễn Kiệm, Phường 3, Quận Phú Nhuận, TP Hồ Chí Minh.
Email: tuvan_icc@kase.edu.vn
Điện thoại: (028) 399.55.475
Hotline: 0938 031 386
ĐĂNG NHẬP ĐỂ XEM KẾT QUẢ
MODULE 1: MODULES, PACKAGES, AND PIP | |
1 | Module introduction |
2 | Python Module: Math, Random, Platform |
3 | Module and Package |
4 | Python Package Installer |
5 | Module 1 Quiz – Test |
MODULE 2: STRINGS, STRING AND LIST METHODS, AND EXCEPTIONS | |
1 | Character, Strings, Computer |
2 | The nature of strings in Python |
3 | String methods |
4 | Strings in action list methods |
5 | Error – The Programmer’s daily bread |
6 | The hierarchy of exceptions |
7 | Useful exception |
8 | Module 2 Quiz – Test |
MODULE 3: OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING | |
1 | The foundaton of OOP (classes, objects, attributes) |
2 | Stack: The procedural vs OOP approach |
3 | Properties (instance variables, class variables, attributes) |
4 | Methods (Class and Object methods, constructors, parameters, Properties) |
5 | Inheritance (Function methods, class hierarchies, polymorphism, composition, single vs multiple inheritance) |
6 | The objective nature of Python exceptions |
7 | Module 3 Quiz – Test |
MODULE 4: MISCELLANEOUS | |
1 | Generators. iterators and closures |
2 | Files (File streams, file processing, diagnosing stream problems) |
3 | Processing text and binary files |
4 | The OS module – interacting with the operating system |
5 | The datetime and time modules – working with date – and time related functions |
6 | The Calendar Module – Working with calendar-related functions |
7 | Module 4 Quiz – Test |
MODULE 1: INTRODUCTION TO PYTHON AND COMPUTER PROGRAMMING | |
1 | Introduction to programming with Python |
2 | Downloading and Installing Python |
3 | Module 1 Quiz – Test |
MODULE 2: DATA TYPES, VARIABLES, BASIC I/O OPERATIONS, AND BASIC OPERATORS | |
1 | Hello World |
2 | Python Literals |
3 | Arithmetic operators & Hierarchy of prorities |
4 | Variables – Comments |
5 | The input() function and string operators |
6 | Module 2 Quiz – Test |
MODULE 3: BOOLEAN VALUES, CONDITIONAL EXECUTION, LOOPS, LISTS AND LIST PROCESSING, LOGICAL AND BITWISE OPERATIONS | |
1 | Comparison operators and conditional execution |
2 | Loops |
3 | Logic and bit operations in Python |
4 | Lists |
5 | Sorting simple lists |
6 | List processing |
7 | Multidimentional arrays |
8 | Module 3 Quiz – Test |
MODULE 4: FUNCTIONS, TUPLES, DICTIONARIES, DATA PROCESSING, AND EXCEPTIONS | |
1 | Functions |
2 | Function parameters and argument passing |
3 | Functions and Scopes |
4 | Creating simple functions |
5 | Tuples and Dictionaries |
6 | Exceptions |
7 | Module 4 Quiz – Test |
Buổi 1: Introduction to JAVA and Basic Java Application |
Buổi 2: Cấu trúc chương trình JAVA – Cách tạo ra 1 chương trình JAVA theo đúng chuẩn cấu trúc |
Buổi 3: Biến trong JAVA – Các loại biến và cách sử dụng Biến Số trong JAVA |
Buổi 4: Các toán tử thông thường – Giá trị boolean trong JAVA |
Buổi 5: Điều khiển luồng đi của chương trình (Control flow) – Vòng lặp IF ELSE – WHILE DO – FOR |
Buổi 6: Câu lệnh switch – case – default – MENU lựa chọn |
Buổi 7: Nested Conditional – Vòng lặp liên kết |
Buổi 8: OOP trong JAVA _ Khái niệm |
Buổi 9: Thực hành tại lớp (MINI LAB) |
Buổi 10: Mảng trong Java (Array) |
Buổi 11: Class, đối tượng và cấu tử (Class, Instance, Constructor) |
Buổi 12: Trường (Field) |
Buổi 13: Phương thức (Method) – Hướng dẫn chọn chủ đề đồ án |
Buổi 14: Thừa kế trong Java – Hướng dẫn cách thực hiện đồ án |
Buổi 15: Hướng dẫn tra cứu sử dụng Javadoc |
Buổi 16: Thuyết trình đồ án giữa kỳ |
Buổi 17: Ôn tập lại kiến thức java cơ bản – tìm hiểu về Java Swing và các thành phần |
Buổi 18: Công nghệ Swing -Java Swing và các thành phần (part 1) |
Buổi 19: Java Swing và các thành phần (part 2) |
Buổi 20: Lập trình khung Login cơ bản sử dụng giao diện Swing |
Buổi 21-22: Game tic tac toe (caro) sử dụng Java |
Buổi 23-24: Calculator with Java Swing |
Buổi 25-26: Game pacman sử dụng Java Swing |
Buổi 27-28: Text editor using Java Swing |
Buổi 29-30: Color selector for Java Swing |
Buổi 31: Hướng dẫn chủ đề đồ án |
Buổi 32: Thuyết trình đồ án cuối kỳ |
1. Nhập môn HTML |
2. Tiêu đề và định dạng văn bản |
3. Thẻ form và các thẻ input |
4. Kết hợp nhiều loại thẻ thành trang hoàn chỉnh |
5. Nhập môn CSS |
6. Định dạng CSS theo thuộc tính |
7. Định dạng CSS theo thẻ |
8. Thiết kế website theo chuẩn responsive |
9. Nhập môn Javascript + Triển khai sự kiện chuột và thay đổi giá trị trên form |
10. Sự kiện bàn phím và hiệu ứng Biến và hàm |
11. Hướng dẫn Đồ án |
12. Bảo vệ đồ án |
13. Nhập môn Bootstrap |
14. Hệ thống Lưới và Responsive |
15. Menu and Nav bar |
16. Web Template |
17. Các dạng Form |
18. Các thành phần trên Form |
19. Các thành phần phổ biến |
20. Các thành phần cơ bản + Kiểu dữ liệu và các toán tử |
21. Hàm, sự kiện và biểu thức điều kiện |
22. Vòng lặp + Form Validation |
23. Hướng dẫn Đồ án |
24. Bảo vệ đồ án |
1. Cài đặt và sử dụng Python |
2. Chương trình đầu tiên cùng python |
3. Cấu trúc chương trình python |
4. Input – output |
5. Cấu trúc rẽ nhánh if – else |
6. Cấu trúc vòng lặp for – while |
7. Danh sách |
8. Luyện tập phối hợp |
9. Đồ họa turtle part 1 |
10. Đồ họa turtle part 2 |
11. Giao đề tài – Hướng dẫn đề tài |
12. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
1. Ôn tập chương trình basic |
2. Từ điển |
3. File, JSON |
4. Giới thiệu OOP |
5. Tkinter 1_Button, layout |
6. Tkinter 2_Widget, Menu |
7. Ôn tập |
8. Image_amazing |
9. Giới thiệu AI |
10. Viết chương trình ứng dụng |
11. Giao đề tài + Hướng dẫn đề tài |
12. Trình bày project + Tổng kết cuối khóa |
PHẦN I |
Tổng quan khóa học |
Project 1.0: Project Kéo – Búa – Bao |
Project 2.0: FACE MASK CHECKER |
Project 3.0: Project AI CHESS |
PHẦN II |
Project 4.0: Giới thiệu Project AI Game Con Rắn |
Project 5.0: Project AI Chatbot |
Đồ án cuối khóa (Final Project Rehearsal) |
Thuyết trình đồ án (Final Project Presentation) |
PHẦN I |
Bài 1: Nhập môn Scratch – Khối lệnh chuyển động |
Bài 2: Khối lệnh hiển thị – Khối lệnh âm thanh |
Bài 3: Khối lệnh sự kiện |
Bài 4: Khối lệnh điều khiển |
Bài 5: Các phép toán |
Bài 6: Khối lệnh cảm biến – Các biến số |
Bài 7: Lập trình Game hứng táo – Lên ý tưởng Đồ án cuối khoá |
Bài 8 – 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
PHẦN II |
Bài 1: Lập trình game Chạm bóng |
Bài 2: Lập trình game Tín hiệu giao thông |
Bài 3: Lập trình game Bảo vệ biển đảo |
Bài 4: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây |
Bài 5: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây (tt) |
Bài 6: Lập trình Hội thoại 2 người |
Bài 7: Lập trình câu chuyện + tương tác |
Bài 8: Lập trình Hỏi đáp |
Bài 9: Lập trình làm Ứng dụng luyện gõ chữ |
Bài 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
PHẦN III |
Bài 1: Lập trình game di chuyển khối |
Bài 2: Lập trình game Ping pong |
Bài 3: Lập trình game Rắn săn mồi |
Bài 4: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ |
Bài 5: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ (tt) |
Bài 6: Lập trình máy tính bỏ túi đơn giản |
Bài 7 – 10: Hướng dẫn và bảo vệ đồ án |
PHẦN I |
Bài 1: Tìm hiểu ứng dụng RPG Maker. |
Bài 2: Tạo bản đồ, sử dụng họa tiết trong thiết kế ứng dụng. |
Bài 3: Liên kết các bản đồ, vòng lặp. |
Bài 4: Tạo nhân vật máy (NPC), tạo sự kiện. |
Bài 5: Tạo bản đồ nâng cao với âm thanh và hoạt ảnh. |
Bài 6: Tạo bản đồ khởi đầu cho minigame. |
Bài 7: Tạo hoạt cảnh cho minigame. |
Bài 8: Tạo đối thoại cho các nhân vật trong ứng dụng. |
Bài 9: Tạo ra đối thoại có điều kiện. |
Bài 10: Tạo hệ thống nhiệm vụ và phần thưởng. |
Bài 11: Tạo ra hoạt cảnh đi kèm nhiệm vụ nhân vật. |
Bài 12: Tạo sự kiện chuỗi trong minigame. |
Bài 13: Tạo kế hoạch thực hiện đồ án. |
Bài 14: Chia sẻ về kế hoạch, thực hiện đồ án tại lớp. |
Bài 15: Cùng chia sẻ đồ án tại lớp và thuyết trình thử. |
Bài 16: Các bạn trình bày sản phẩm ứng dụng do mình lập trình. |
PHẦN II |
Bài 1: Ôn tập về RPG Maker. |
Bài 2: Class & Actors & Items trong Database. |
Bài 3: Attributes và Animations trong Database. |
Bài 4: Học về Common Events và System. |
Bài 5: Học các quản lý các tài nguyên của RPG MAKER. |
Bài 6: Học cách tạo ra nhân vật tự cấu hình. |
Bài 7: Học về hệ thống vùng (Region) trong RPG Maker. |
Bài 8: Tạo kịch bản cho các lớp nhân vật. |
Bài 9: Tạo các cấu hình đặc biệt cho các bản đồ. |
Bài 10: Học cách tạo ra các sự kiện tự cấu hình. |
Bài 11: Học cách tạo trigger trong RPG Maker. |
Bài 12: Học cách cấu hình item. |
Bài 13: Tạo hoạt cảnh sinh hoạt gia đình trong RPG Maker. |
Bài 14: Tạo ứng dụng nâng cao. |
Bài 15: Cùng chia sẻ đồ án tại lớp và thuyết trình thử. |
Bài 16: Các bạn trình bày sản phẩm ứng dụng do mình lập trình. |
PHẦN I |
Bài 1: Tổng quan khóa học – Tìm hiểu về AI |
Bài 2: Project 01 : Cats and Dogs – Nhận diện hình ảnh chó và mèo |
Bài 3: Project 02 : Rock & Paper & Scissors – Kéo Búa Bao |
Bài 4: Project 03 : Face Lock – Khóa Khuôn Mặt |
Bài 5: Project 03 : Face Lock – Khóa Khuôn Mặt (Phần 2) |
Bài 6: Project 04 : Emoji Faces – Những khuôn mặt vui nhộn |
Bài 7: Project 04 : Emoji Faces – Những khuôn mặt vui nhộn (Phần 2) |
Bài 8: Thực hiện đồ án tại lớp |
Bài 9: Thuyết trình đồ án giữa khóa |
PHẦN II |
Bài 10 : Giới thiệu về nhận diện âm thanh |
Bài 11 : Project 05 : Mailmax Max – Người đưa thư Max |
Bài 12 : Project 06 : Secret Code – Mật mã bí ẩn |
Bài 13: Project 07 : School Library – Thư Viện Thông Minh |
Bài 14: Project 07 : School Library – Thư Viện Thông Minh (Phần 2) |
Bài 15 : Project 08 : Tourist Guide – Bản đồ du lịch thông minh |
Bài 16 : Project 08 : Tourist Guide – Bản đồ du lịch thông minh (Phần 2) |
Bài 17 : Thực hiện đồ án tại lớp |
Bài 18 : Thuyết trình đồ án cuối khóa |
Lesson 1: Introduction to Java and Basic Java Application |
Lesson 2: Java program structure – How to create a Java Program |
Lesson 3: Variables in Java – Types and how to use it |
Lesson 4: Basic operators and operands – Boolean in Java |
Lesson 5: Basic control flow – IF ELSE – WHILE DO – FOR loops |
Lesson 6: SWITCH – CASE – DEFAULT and Selective menu creation |
Lesson 7: Nested Condtional |
Lesson 8: OOP in Java – Theories and Practices |
Lesson 9: Minilab 001 – Basic simple GUI |
Lesson 10: Arrays in Java |
Lesson 11: Class, Intance and Constructor |
Lesson 12: Fields in Java |
Lesson 13: Methods in Java – Final Project Implementations |
Lesson 14: Inheritance in Java – Final Project Implementations |
Lesson 15: How to use Javadoc |
Lesson 16: Mid-term Project Implementations |
Lesson 1: Review basic Java – Learn about Java Swing and its components |
Lesson 2: Swing Technology -Java Swing and its components (part 1) |
Lesson 3: Java Swing and its components (part 2) |
Lesson 4: Basic Login framework programming using Swing interface |
Lesson 5-6: TIC – TAC – TOE using Java |
Lesson 7-8: Calculator with Java Swing |
Lesson 9-10: Game pacman using Java Swing |
Lesson 11-12: Text editor using Java Swing |
Lesson 13-14: Color selector for Java Swing |
Lesson 15: Guidance to project topics |
Lesson 16: Presentation of the final project |
Lesson 1: Get acquainted with RPG MAKER |
Lesson 2: Terrain and Interaction |
Lesson 3: Transfer and Link |
Lesson 4: Friends around us |
Lesson 5: The Village (Practice creating map) |
Lesson 6: Starting point (Create a starting point for a game) |
Lesson 7: Practice 1 (Scenario creation) |
Lesson 8: Conversations (Makes NPCs talk) |
Lesson 9: Let’s trade (Transactions in RPG MAKER) |
Lesson 10: Missions and Rewards |
Lesson 11: Practice 2 (Event creation) |
Lesson 12: Adventure (Combination of Events) |
Lesson 13: A Big World 1 (Create your own game) |
Lesson 14: A Big World 2 (Create your own game) |
Lesson 15: Project Guidances and Implementations |
Lesson 16: Final Project Presentation |
Lesson 1: Revision of RPG MAKER basic functions |
Lesson 2: Database – Configuring the database |
Lesson 3: Database – Attributes and Animations |
Lesson 4: Database – Common Events and System |
Lesson 5: Resource Management in RPG MAKER |
Lesson 6: Create your own character sheet |
Lesson 7: Regioning in RPG MAKER |
Lesson 8: Code your game with Script Editor |
Lesson 9: Distinct configuration for Maps |
Lesson 10: Self – Configuring Events |
Lesson 11: Triggers in RPG MAKER |
Lesson 12: Item Configurations in RPG MAKER |
Lesson 13: Practice 1 – Family is the best (Professional Game Creation) |
Lesson 14: Practice 2– Let’s make it lively (Professional Game Creation) |
Lesson 15: Project Guidances and Implementations |
Lesson 16: Final Project Presentation |
Bài 1: Nhập môn Scratch + Khối lệnh chuyển động + Khối lệnh âm thanh |
Bài 2: Khối lệnh hiển thị + Khối lệnh sự kiện |
Bài 3: Khối lệnh điều khiển + Các phép toán |
Bài 4: Khối lệnh cảm biến + Các biến số |
Bài 5: Lập trình vẽ hình: vuông, chữ nhật, tròn, tam giác + Vẽ hình lá cờ Việt Nam |
Bài 6: Lập trình vẽ hình vuông xoay |
Bài 7: Lập trình Game hứng hoa quả/ Đồ án cá nhân |
Bài 8: Lập trình Game vượt chướng ngại vật/ Đồ án cá nhân |
Bài 9: Chỉnh sửa Đồ án cuối khóa + Rehearsal Đồ án |
Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết Phần 1 |
Bài 1: Lập trình game Chạm bóng |
Bài 2: Lập trình game Tín hiệu giao thông |
Bài 3: Lập trình game Bảo vệ biển đảo |
Bài 4: Lập trình game Bảo vệ biển đảo (tt) |
Bài 5: Lập trình game Con vẹt ăn trái cây |
Bài 6: Lập trình Hội thoại 2 người + Lên ý tưởng thực hiện Đồ án |
Bài 7: Lập trình câu chuyện + tương tác + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá |
Bài 8: Lập trình Hội thoại + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá (tt) |
Bài 9: Lập trình làm Ứng dụng luyện gõ chữ + Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết khoá học |
Bài 1: Lập trình vẽ hình: vuông, chữ nhật, tròn, tam giác + Vẽ hình lá cờ Việt Nam |
Bài 2: Lập trình vẽ hình vuông xoay |
Bài 3: Lập trình vẽ hình vuông, tô màu hình tròn |
Bài 4: Lập trình vẽ hình theo quy luật 1 |
Bài 5: Lập trình vẽ hình theo quy luật 2 |
Bài 6: Lập trình làm Ứng dụng Đoán số |
Bài 7: Lập trình làm Ứng dụng Tính tổng + Lập trình thực hiện Đồ án cá nhân & kỹ năng thuyết trình đồ án |
Bài 8: Lập trình làm Ứng dụng tìm Min, Max + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cá nhân & Trình bày đồ án + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá |
Bài 9: Lập trình làm game giải bài toán chân: Gà và chó + Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
Bài 10: Thuyết trình đồ án + Tổng kết |
Bài 1: Lập trình game di chuyển khối |
Bài 2: Lập trình game di chuyển khối (tt) |
Bài 3: Lập trình game Ping pong |
Bài 4: Lập trình game Rắn săn mồi |
Bài 5: Dựng phim ngắn Rùa và thỏ |
Bài 6: Lập trình máy tính bỏ túi đơn giản |
Bài 7: Lập trình làm Ứng dụng tính diện tích sơn nhà |
Bài 8: Lập trình Game (Đồ án cá nhân) + Thuyết trình mini game |
Bài 9: Lập trình Game (Đồ án cá nhân) + Thuyết trình mini game + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá |
Bài 10: Sửa đồ án + Rehearsal Đồ án |
Bài 9: Thuyết trình đồ án + Tổng kết khoá học |
1. Nhập môn Android |
2. Định dạng form và bố cục trang |
3. Thao tác với các phần tử |
4. Thao tác điều khiển |
5. Nhập môn JAVA |
6. Các control phổ biến trong JAVA |
7. Thao tác với form |
8. Thao tác form nhập liệu |
9. Giới thiệu, làm quen với ứng dụng IOT/ Cài đặt, triển khai ứng dụng IOT |
10. Bảo vệ đồ án |
1. Nhập môn HTML |
2. Tiêu đề và định dạng văn bản |
3. Thẻ form và các thẻ input |
4. Kết hợp nhiều loại thẻ thành trang hoàn chỉnh |
5. Nhập môn CSS |
6. Định dạng CSS theo thuộc tính |
7. Định dạng CSS theo thẻ |
8. Thiết kế website theo chuẩn responsive |
9. Hướng dẫn Đồ án |
10. Bảo vệ đồ án |
1. Nhập môn Bootstrap |
2. Hệ thống Lưới và Responsive |
3. Menu and Nav bar |
4. Web Template |
5. Ôn tập |
6. Các dạng Form |
7. Các thành phần trên Form |
8. Các thành phần phổ biến |
9. Hướng dẫn Đồ án |
10. Bảo vệ đồ án |
Lesson 1: Explore the world |
Lesson 2: Hello world! ( Write Your first Hello World Program in PYTHON) |
Lesson 3: Python’s program structure |
Lesson 4: Data input – Data output in python |
Lesson 5: Conditional structures in python (Part 1) |
Lesson 6: Conditional structures in python (Part 2) |
Lesson 7: Lists in python |
Lesson 8: Who is the fastest person? (FAMILY FEUD alike) |
Lesson 9: Python turtle – Draw a Star |
Lesson 10: Python turtle (Part 2 ) – Draw a sky of stars |
Lesson 11: Final project selection and discussion |
Lesson 12: Final presentation + course summary |
Lesson 1: Review the basic program |
Lesson 2: Dictionary in python |
Lesson 3: File, JSON in python |
Lesson 4: Introduction to OOP in python |
Lesson 5: Tkinter in python (Part 1) buttons and layouts |
Lesson 6: Tkinter in python (Part 2) buttons and widgets and menus |
Lesson 7: Reviewing (practices) |
Lesson 8: OpenCV extension in python |
Lesson 9: Introducing AI in python |
Lesson 10: Implementations for personal project |
Lesson 11: Final project selection and discussion |
Lesson 12: Final presentation + course summary |
Bài 1: Nhập môn Python |
Bài 2: Cấu trúc chương trình & Khắc nhập – khắc xuất |
Bài 3: Vòng lặp IF – ELSE và WHILE- FOR |
Bài 4: Danh sách |
Bài 5: Turtle graphics trong Python |
Bài 6: Trình bày Đồ án + Tổng kết cuối khóa |
Project 1.0: Face Mask Checker |
Project 2.0: Project AI CHESS |
Trình bày Đồ án + Tổng kết cuối khóa |
Bài 1: Nhập môn Scratch, Khối lệnh chuyển động |
Bài 2: Khối lệnh hiển thị + Khối lệnh âm thanh |
Bài 3: Khối lệnh sự kiện |
Bài 4: Khối lệnh điều khiển |
Bài 5: Các phép toán |
Bài 6: Khối lệnh cảm biến + Các biến số |
Bài 7: Lập trình Game hứng táo + Lên ý tưởng đồ án cuối khoá + Hướng dẫn thực hiện Đồ án cuối khoá |
Bài 1: Nhận diện dữ liệu ảnh (How a image regconition work?) |
Bài 2: Nhận diện dữ liệu âm thanh |
Bài 3: Nhận diện dữ liệu dạng bảng |
Lesson 1: Introduction to HTML |
Lesson 2: Title and text formatting in HTML |
Lesson 3: Form tags and input tags in HTML |
Lesson 4: Combine a variety of tags into a complete page in HTML |
Lesson 5: Introduction to CSS in HTML |
Lesson 6: CSS Formatting by attributes in HTML |
Lesson 7: Tabbed CSS Formatting in HTML |
Lesson 8: Responsive website design |
Lesson 9: Introduction to Javascript + Implement mouse events and change values on the form |
Lesson 10: Keyboard events and effects – variables and functions |
Lesson 11: Final project selection and discussion |
Lesson 12: Final project presentation + course summary |
Lesson 1: Introduction to bootstrap |
Lesson 2: Grid and responsive system |
Lesson 3: Menu and navigation bar |
Lesson 4: Web template |
Lesson 5: Forms |
Lesson 6: Components on the form |
Lesson 7: Popular and basic components of form |
Lesson 8: Data types and operators |
Lesson 9: Functions, events and conditional expressions |
Lesson 10: Loop + form validation |
Lesson 11: Project guide |
Lesson 12: Final presentation + course summary |
Lesson 1: Introduction to Scratch + Command block: Movement & Sound |
Lesson 2: Command block : Display & Events |
Lesson 3: Command block : Control & Operators |
Lesson 4: Command block : Sensor & Variables |
Lesson 5: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
Lesson 6: Draw a rotating square |
Lesson 7: Fruit catching game (Personal project) |
Lesson 8: Steeplechase game (Personal project) |
Lesson 9: Editing / Rehearsing final presentation |
Lesson 10: Final presentation + course summary |
Lesson 1: Touch the balls |
Lesson 2: Traffic signals |
Lesson 3: Seas and lands protection |
Lesson 4: Seas and lands protection ( part 2 ) |
Lesson 5: Parrot and the fruits |
Lesson 6: Conversation + Final project discussion |
Lesson 7: Scratch story + interactions + personal project discussion |
Lesson 8: Dialogues + Implementing the final project |
Lesson 9: Typing practice + Edit and rehearse the final project |
Lesson 10: Project presentation + course summary |
Lesson 1: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
Lesson 2: Draw a rotating square |
Lesson 3: Draw a square, color a circle |
Lesson 4: Draw shapes according to the 1st rule |
Lesson 5: Draw shapes according to the 2nd rule |
Lesson 6: Scratch number guessing game |
Lesson 7: Scratch calculator + discuss final project |
Lesson 8: Min and Max + Instructions for final projects |
Lesson 9: Mathematic problem: Chickens and Dogs + Editing and rehearse final project |
Lesson 10: Final presentation + course summary |
Lesson 1: Moving blocks |
Lesson 2: Moving blocks ( Part 2 ) |
Lesson 3: Ping pong |
Lesson 4: Snake game |
Lesson 5: Short story : Tortoise and Hare |
Lesson 6: Pocket calculator |
Lesson 7: House painting |
Lesson 8: Final project discussion |
Lesson 9: Final project discusssion + ideas for final presetation |
Lesson 10: Final presentation + course summary |
INTRODUCTION : Course introduction – Introduction to artificial intelligence. |
Lesson 1: Project 1.0 : Cat vs. Dog recognition (Section 1) |
Lesson 2: Project 2.0: Rock – Paper – Scissors |
Lesson 3: Project 3.0: Face lock |
Lesson 4: Project 4.0: Emoji faces |
MID-TERM PROJECT: Presentation + Course Summary |
Final Project Presentation |
INTRODUCTION : Course introduction (Sound and other media recognition) |
Lesson 1: Project 1.0 : Mailman Max – Hand drawing |
Lesson 2: Project 2.0: Secret code (Sound) |
Lesson 3: Project 3.0: School library (Text Set – Data records) |
Lesson 4: Project 4.0: Tourist guide (Text) |
FINAL PROJECT TOPIC: Final presentation + Course summary |
Final Project Presentation |
Lesson 1: Introduction to android |
Lesson 2: Form formatting and page layout |
Lesson 3: Manipulating elements |
Lesson 4: Control operations |
Lesson 5: Introduction to Java |
Lesson 6: Common controls in Java |
Lesson 7: Manipulating forms |
Lesson 8: Input forms |
Lesson 9 Introduction + familiarization & Install + deploy IOT applications |
Lesson 10: Final presentation + course summary |
Lesson 1: Introduction to HTML |
Lesson 2: Title and text formatting in HTML |
Lesson 3: Form tags and input tags in HTML |
Lesson 4: Combine a variety of tags into a complete page in HTML |
Lesson 5: Introduction to CSS in HTML |
Lesson 6: CSS Formatting by attributes in HTML |
Lesson 7: Tabbed CSS formatting in HTML |
Lesson 8: Responsive website design |
Lesson 9: Project discussion |
Lesson 10: Final project presentation + course summary |
Lesson 1: Introduction to bootstrap |
Lesson 2: Grid and responsive system |
Lesson 3: Menu and navigation bar |
Lesson 4: Web template |
Lesson 5: Forms |
Lesson 6: Components of form |
Lesson 7: Popular and basic components of form |
Lesson 8: Data types and operators |
Lesson 9: Project discussion |
Lesson 10: Final presentation + course summary |
INTRODUCTION : Course introduction – Artificial Intelligence |
TOPIC 1 : ( SESSION 1 + 2 ) Project 1.0: Rock-paper-scissors |
TOPIC 2 : ( SESSION 3 + 4 ) Project 2.0: Face mask checker |
TOPIC 3 : ( SESSION 5 + 6 + 7) : Project 3.0: AI chess |
MID-TERM PROJECT TOPIC (SESSION 8 + 9) : Mid-term project presentation + course summary |
INTRODUCTION : Course introduction |
TOPIC 1 : ( SESSION 10 + 11 + 12 ) : Project 4.0: Snake Game |
TOPIC 2 : ( SESSION 13 + 14 + 15 ) : Project 5.0: AI Chatbot |
TOPIC 3 : ( SESSION 16 ) : Final presentation revision and rehearse |
FINAL PROJECT TOPIC (SESSION 17 + 18) : Final presentation + course summary |
Lesson 1: Introduction to Scratch + Command block: Movement & Sound |
Lesson 2: Command block : Display & Events |
Lesson 3: Command block : Control & Operators |
Lesson 4: Command block : Sensor & Variables |
Lesson 5: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
Lesson 6: Draw a rotating square |
Lesson 7: Fruit catching game (Personal project) |
Lesson 8: Steeplechase game (Personal project) |
Lesson 9: Editing / Rehearsing final presentation |
Lesson 10: Final project presentation + course summary |
Lesson 1: Touch the balls |
Lesson 2: Traffic signals |
Lesson 3: Seas and lands protection |
Lesson 4: Seas and lands protection ( part 2 ) |
Lesson 5: Parrot and the fruits |
Lesson 6: Conversation + Final project discussion |
Lesson 7: Scratch story + interactions + personal project discussion |
Lesson 8: Dialogues + Implementing the final project |
Lesson 9: Typing practice + Edit and rehearse the final project |
Lesson 10: Final presentation + course summary |
Lesson 1: Draw shapes: Square, Rectangle, Circle, Triangle | Draw the Vietnam flag |
Lesson 2: Draw a rotating square |
Lesson 3: Draw a square, color a circle |
Lesson 4: Draw shapes according to the 1st rule |
Lesson 5: Draw shapes according to the 2nd rule |
Lesson 6: Scratch number guessing game |
Lesson 7: Scratch calculator + discuss final project |
Lesson 8: Min and Max + Instructions for final projects |
Lesson 9: Mathematic problem: Chickens and Dogs + Editing and rehearse final project |
Lesson 10: Final presentation + course summary |
Lesson 1: Moving blocks |
Lesson 2: Moving blocks ( Part 2 ) |
Lesson 3: Ping pong |
Lesson 4: Snake game |
Lesson 5: Short story : Tortoise and Hare |
Lesson 6: Pocket calculator |
Lesson 7: House painting |
Lesson 8: Final project discussion |
Lesson 9: Final project discusssion + ideas for final presetation |
Lesson 10: Final presentation + course summary |